23948sdkhjf

Køkkenkæde viser digitale tryllerier

Creativelab har været en stor succes i Aalborg og skal nu udrulles til alle kædens butikker.

"Men hvordan ser det så ud, når det står?" Tænker mange kundekunder antageligt, når de skal vælge farve på sokler, fronter og bordplader.

Siden januar i år har Invitas butik i Aalborg været pilotprojekt for et særligt kundeinterface i butikken, som Invita kalder for Creativelab.

Ved at lægge malede, laminerede eller finerede plader på et datafølsomt køkkenbord, vil en fladskærm kunne vise, hvordan den ønskede kombination ser ud i et fuldt opsat køkken.

- Kunderne har taget fantastisk godt imod det. De synes, det er rigtig godt, at de kan se, hvordan vi sætter de forskellige farvesammensætninger sammen, og nogle gange har de for eksempel allerede en idé til, hvordan deres nye gulv skal være, og så vil de gerne se, hvilket køkken, der passer bedst i farverne, siger Tommy Jacobsen, direktør og indehaver hos Invita Aalborg.

En del af konceptet er også at efteruddanne alle køkkenkonsulenter, så de bliver bedre til at vejlede kunderne i farvevalg.

- Det er noget, kunderne ofte synes er svært at gøre selv, så der er det vigtigt at have et uddannet personale, som har indsigt i design og som ved, hvad der rør sig med trends, siger Tommy Jacobsen til Wood Supply.

Det er planen, at Creativelab skal rulles ud til Invitas øvrige butikker i Danmark. 21 i alt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109